Maatregelen m.b.t. het coronavirus

Het coronavirus leidt tot veel vragen, ook over de gevolgen voor klanten van DB KeukenGroep. Op deze pagina lichten wij de genomen maatregelen binnen onze organisatie toe en stellen we u op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Ook beantwoorden we de meest gestelde vragen. Wij proberen de informatie op deze pagina zo actueel mogelijk te houden.

[woensdag 01/04/20]

Levering keuken / badkamer

Gezien de impact van het coronavirus in Nederland en omliggende landen kunnen de omstandigheden per moment veranderen. Zodoende achten wij de kans reëel aanwezig dat door de snel veranderende omstandigheden wij de levering en plaatsing van uw keuken of badkamer op termijn niet kunnen doen zoals afgesproken. Deze onzekerheid geldt met name voor leveringen en plaatsingen over 4 weken en verder.

Het niet kunnen leveren of plaatsen van uw keuken of badkamer kan komen door diverse redenen: overheidsmaatregelen, leveringsproblemen van (onderdelen) van keukens of badkamers of door grootschalige ziekte onder onze medewerkers. Als dit zich voordoet, doen wij er alles aan om de overlast hiervan tot een minimum te beperken. Uiteraard nemen we contact met u op zodra levering en plaatsing van uw keuken of badkamer niet mogelijk is zoals afgesproken.

Let op: voordat u uw oude keuken /badkamer verwijderd dient u eerst contact op te nemen met ons om te controleren of de levering en plaatsing wel door kan gaan!

[dinsdag 24/03/20]

Genomen maatregelen

In principe volgen wij de adviezen en richtlijnen die namens de rijksoverheid worden uitgevaardigd. Concreet houdt dit voor DB KeukenGroep het volgende in.

Showoombezoek

  • Mocht u of gezinsleden gezondheidsklachten hebben, bezoek onze showroom dan niet. Dit geldt ook bij milde verkoudheidsklachten (neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts).
  • Heeft u geen klachten? Dan bent u bent van harte welkom in onze showroom. Wel dient u vooraf een afspraak te maken, dit kan telefonisch, per email of via het online afspraakformulier. Tijdens een afspraak dient u met maximaal 2 personen te komen.
  • Wij ontvangen u zonder handen schudden, desgewenst wel met een elleboog- of voetbegroeting.
  • Onze showrooms worden vaker schoongemaakt en gedesinfecteerd. Voor de spreekruimtes waar u met een adviseur zit geldt dit na iedere afspraak.
  • De onderlinge fysieke afstand van 1,5 meter tussen personen wordt nagestreefd. Aangezien onze showrooms ruim zijn opgezet geeft dit geen problemen.

Levering keuken

  • Onze chauffeur checkt bij aankomst of er zieken in uw woning aanwezig zijn. Mocht dit het geval zijn dan nemen wij de keuken e.d. terug of we zetten de producten (in overleg) bij uw voordeur neer.
  • De onderlinge fysieke afstand van 1,5 meter tussen personen wordt zover mogelijk nagestreefd.

Montage van keuken / badkamer

  • Er wordt contact opgenomen met alle klanten waar in de komende werkdagen een keuken of badkamer zal worden geplaatst. Mochten er zieken aanwezig zijn in de woning dan wordt de montage verplaatst naar een latere datum.
  • Mochten er tijdens de montagewerkzaamheden gezondheidsklachten optreden die gerelateerd zijn aan griep / het coronavirus, dan wordt u verzocht om zo snel mogelijk de monteur en/of vestiging te informeren.
  • Onze monteurs dienen te beschikken over een werkruimte waar een onderlinge fysieke afstand van 1,5 meter tussen personen mogelijk is.

Servicewerkzaamheden

  • Alle servicemeldingen nemen wij in behandeling, echter vanwege het coronavirus kunnen we momenteel helaas een deel van alle serviceverzoeken bij onze klanten thuis niet uitvoeren. In geval er sprake is van een urgente situatie doordat er niet gekookt, gespoeld en/of gekoeld kan worden, zullen we in overleg naar een passende oplossing te zoeken. Wel proberen we maatwerk te leveren door onderdelen op te sturen en/of zaken telefonisch op te lossen. Als service-gerichte organisatie vinden we deze maatregel erg vervelend. We hopen dan ook dat de maatregelen spoedig afgeschaald kunnen worden en wij u –desgewenst- alsnog kunnen bezoeken.
  • Bij servicewerkzaamheden wordt vooraf contact opgenomen om te checken of er geen zieken in uw woning aanwezig zijn.
  • Mochten er in uw woning personen aanwezig zijn met gezondheidsklachten die gerelateerd zijn aan griep / het coronavirus, dan zullen de servicewerkzaamheden verzet worden naar een later moment.
  • Ook bij servicewerkzaamheden dienen onze monteurs te beschikken over een werkruimte waar een onderlinge fysieke afstand van 1,5 meter tussen personen mogelijk is.

 

Wij begrijpen dat bovenstaande maatregelen kunnen leiden tot hinder voor u. Onze excuses voor dit ongemak.

Veel gestelde vragen

Wat is het beleid bij zieke medewerkers?
Kan mijn afspraak in de showroom wel doorgaan?
Wordt mijn keuken en/of badkamer nog op tijd geleverd?
Hoe kan ik meer informatie krijgen over de status van mijn keuken of badkamer?