Menu

Hoe werkt een keuken kopen?

U staat misschien wel voor een van de leukste aankopen van uw leven. Een schitterende, moderne keuken of badkamer! Maar waar kunt u een goede keuken kopen? En hoe gaat zo'n proces in het werk? Misschien bent u wel benieuwd naar alle werkzaamheden die worden uitgevoerd na de aankoop van een keuken of badkamer in de showroom.

Met uw keuze voor een aanschaf bij DB KeukenGroep gunt u zichzelf een kwalitatief hoogwaardig product waar u lang en zorgeloos van kunt genieten. Wij doen er namelijk alles aan om ervoor te zorgen dat de levering perfect zal verlopen. Onze werkwijze in het traject na-verkoop is uniek, daarvan zult u snel overtuigd zijn. Hoe werkt een keuken kopen? Lees alles over het proces van aankoop tot montage.

1. Een hartelijke ontvangst in de showroom

Of u nu een afspraak had gemaakt of u viel zomaar even binnen, u bent direct door een van onze receptiedames of gastvrouwen ontvangen. Even een praatje, een kopje koffie, een korte uitleg over onze showroom, een verkoper die op z’n schouders werd getikt om hem te attenderen op uw komst, u voelde zich direct welkom. Zo willen wij het ook graag. Onze manier van werken is persoonlijk, we gaan dan ook voor kwaliteit. De verkoper neemt alle tijd en rust om goed te luisteren naar wat u in gedachten hebt voor uw nieuwe keuken. En daar ontstaat op papier een prachtige keuken of badkamer! En vraagt u zich af: waar tegels kopen? U vindt bij ons ook een ruime sortering tegels.

Verkoopgesprek nieuwe keuken: deskundig advies en direct de laagste nettoprijs
Verkoopgesprek - deskundig advies en direct de laagste nettoprijs

2. De levertijd van een nieuwe keuken of badkamer

Tja, en dan hebt u iets moois uitgezocht, maar u moet nog wel even geduld hebben. Die tijd gebruiken onze medewerkers namelijk om uw order te verwerken, en om er zeker van te zijn dat we na verloop van tijd uw keuken of badkamer perfect volgens afspraak mogen komen monteren! De gemiddelde levertijd van een nieuwe keuken is circa 12 weken. Een badkamer kopen inclusief montage neemt langer in beslag, dit heeft te maken met de planning van onze monteurs. Uniek zijn we in onze zorgvuldigheid bij de uitvoering van orders. Dit komt voort uit onze ambitie om het de klant uitstekend naar wens te maken. Bij DB KeukenGroep is dat geen loze kreet, we geven er ook daadwerkelijk invulling aan.
Vanaf het moment dat u uw handtekening hebt gezet, gaan we over tot de uitvoering van uw order. Regelmatig voeren we tijdens dit proces controles uit, gewoon om zeker te weten dat alles verloopt conform afspraak. Uw verkoper is al de eerste die een controle uitvoert. Nadat u uw handtekening hebt gezet, loopt hij nogmaals uw order na. Hij vergewist zich, dat hij niks vergeten is. Dat al uw wensen tot uitdrukking komen in de nieuwe keuken. Is dit allemaal in orde, dan belandt uw order bij de medewerkers van de orderverwerking. En anders belt hij u nog even.

3. Het inmeten van uw keuken

Onze planner neemt contact met u op om te checken wanneer het uitkomt dat we komen inmeten. Degene die bij u langs komt is een van onze eigen medewerkers. Dat doen we bewust, omdat we met eigen mensen het beste grip kunnen houden op de kwaliteit. Het vergemakkelijkt ook de afstemming tussen verschillende fases die uw order doorloopt, en we sturen snel en makkelijk bij omdat we op een kleinschalige manier werken. Onze inmeetmonteur beschikt over alle details van uw order, en is net zo enthousiast om het project perfect af te leveren, als onze andere medewerkers.

Onze eigen monteurs staan voor u klaar, zowel voor montage als voor overige werkzaamheden

Controles na het inmeten

Nadat hij bij u thuis gemeten heeft, vergelijkt hij dit met de tekening van de verkoper. Als het goed is, klopt alles. Maar toch. Stel dat er een schuin dak over het hoofd is gezien waardoor de keuken te hoog wordt. Of uw keukenruimte blijkt groter dan u zelf dacht. Gelukkig is dat in dit stadium geen probleem, want nu kunnen we nog bijsturen! Eventueel nemen we contact met u op om wijzigingen te bespreken. 
Daarna checkt onze afdeling orderverwerking uw order nogmaals vanuit technisch oogpunt, bijvoorbeeld of de handgrepen keukens wel passen op de fronten die u had uitgezocht. Uiteraard weten onze verkopers dit ook en houden ze rekening met deze details, maar het kan altijd zijn dat zaken over het hoofd worden gezien. We zijn maar liever zeker van onze zaak. Beter een check teveel, dan gedoe en teleurstellingen achteraf.

Alle processen in eigen beheer, voor een optimaal eindresultaat

4. Uw leidingtekening wordt verzorgd

Aan de hand van de inmeetgegevens, verzorgt onze orderverwerker een leidingtekening. Hier staat exact op aangegeven waar de aansluitingen zitten voor gas, water en elektra, evenals waar de spotjes moeten komen, of er een extra elektriciteitsgroep moet worden aangelegd etc. Deze leidingtekening ontvangt u van ons, zodat u hem ook kunt checken.

Alle processen in eigen beheer, ook de orderverwerking.

5. Aanbetaling bij het bestellen

Nu kan uw keuken of badkamer besteld worden bij de diverse fabrikanten. Dit is ook het moment dat we van u een aanbetaling nieuwe keuken verlangen van 15% van het aankoopbedrag. Van elke bestelling ontvangen we een orderbevestiging, wat fijn is, want zo kunnen we bijhouden of de bestelling goed wordt uitgevoerd. Deze bevestigingen zetten we ook altijd in ons klantsysteem, zodat we altijd kunnen terugkijken bij bijvoorbeeld een incorrecte levering. Ook weten we dan meteen de exacte levertijden, zodat we bij uw order kunnen aangeven wanneer de onderdelen van uw keuken geleverd worden.

6. Veelvuldige controle na levering

Wij plannen het zo dat uw keuken twee weken voorafgaand aan de montage bij ons wordt afgeleverd. Die tijd nemen we bewust, zodat er tijd is om bij te bestellen bij een incomplete of onjuiste levering. Onze magazijnmedewerkers plaatsen namelijk ook alle bonnen in ons klantsysteem en checken wekelijks aan de hand van de software of alles ontvangen is wat ontvangen had moeten worden. Is uw kookplaat met afzuiging niet geleverd? Dan nemen ze contact op met de fabrikant om te zorgen dat deze alsnog tijdig wordt geleverd voorafgaand aan de montage.

Opslag van keukens en badkamers in eigen magazijn

7. Onze planners nemen contact met u op

In tussentijd zitten onze planners ook niet stil. Zo’n vier tot zes weken voorafgaand aan de afgesproken leverweek, nemen ze contact met u op. Keukens worden altijd vóór de montage geleverd, hier spreken onze planners het moment voor af met u. Ook plannen ze met u wanneer uw keuken gemonteerd zal worden. Badkamers worden niet van te voren geleverd, onze monteurs nemen de badkameronderdelen zelf mee wanneer ze bij u thuis komen. Maar we spreken wel montagedagen af natuurlijk.

Planning van montage en service

8. De levering van uw keuken

En dan is daar het lang verwachte moment: een van onze vrachtwagens komt voorrijden met uw kostbare keuken erin! Nu zal het niet lang meer duren voordat u heerlijk kunt genieten en uitgebreid alle mogelijkheden van uw nieuwe keuken kunt gaan ervaren. Tijdens de aflevering van uw keuken hoeft u niets te doen, dan slechts uw voordeur te openen en aan de chauffeur het resterende bedrag van uw nieuwe keuken te betalen. (Overigens kunt u het restantbedrag ook per bank voldoen. Dit dient voldaan te zijn alvorens de levering plaatsvindt.)
Voor de levering van uw keuken dekken onze medewerkers zorgvuldig uw vloer af, zodat we geen enkele kans hebben op beschadigingen. Met uiterste voorzichtigheid rijden ze de keukenonderdelen bij u naar binnen. Kasten, aanrecht, apparatuur, alles wordt in volgorde van montage neergezet zodat onze monteurs niet hoeven te zoeken. Alle bonnen worden weer gecheckt, zodat we zeker weten dat alles aanwezig is wat aanwezig moet zijn.

9. Uw keuken of badkamer gemonteerd

En dan arriveren onze monteurs om uw keuken of badkamer te monteren. Het zijn vroege vogels, later dan half acht zullen ze niet bij u aankomen! Zo hebben ze mooi de tijd om rustig en zorgvuldig te werken. Onze klanten waarderen ons hier om. Netheid, accuraatheid, zorgvuldigheid, onze monteurs zijn professionals die echt iets moois willen neerzetten. En als ze het eenmaal voor elkaar hebben, dan nemen ze alle tijd om de keuken met u op te leveren.

Montage van keuken door eigen monteurs

Zorgvuldige controle na montage

Elk kastje wordt nagekeken en geïnspecteerd. Is alles goed bevestigd, sluit alles mooi, zijn alle legplanken aanwezig, ligt er geen gereedschap meer in de kasten? Werkt alle apparatuur? We lopen een lijst met u door zodat u ook zeker weet, dat als onze monteurs weg zijn, er degelijk werk is verricht. Tijdens deze oplevering kan het natuurlijk voorkomen, dat we een keuken beschadiging zien. Deze noteren we direct, zodat onze inkopers nieuwe materialen kunnen bestellen. Blijkt er een putje in een kastdeur te zitten, dan wordt deze natuurlijk vervangen. Hiervoor maken we een aparte afspraak met u, zodra we weten wanneer het front bij ons binnen komt. En onze monteurs verzamelen al het afval dat is ontstaan tijdens het werk, en voeren dit keurig af.

Uw keuken gebruiksklaar opgeleverd

Handig: wij noteren alles

Ook noteren we alle serienummers van de apparatuur. U denkt misschien, waar is dat nou goed voor? Dit is handig voor u, mocht u uw keuken willen uitbreiden. U wilt bijvoorbeeld toch een serviesverwarmer onder uw inbouw-koffiemachine. Of er is iets wat niet naar behoren werkt. Met 1 belletje naar ons kunnen we het nakijken. Alles staat immers in ons klantsysteem, u hoeft zelf geen typenummers te onthouden! Dit om de service zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Uitstekende service door eigen medewerkers

10. Help! Een keukenkast sluit niet!

Ondanks al onze zorgen, kan het toch zijn dat uw keuken een mankement vertoont. Misschien dat uw apparatuur niet goed werkt. Of u ontdekt iets anders waar u niet tevreden over bent. Bel ons dan gerust. Dan zorgen we dat een van onze monteurs even langsrijdt om het probleem te bekijken. En moet er iets vervangen worden, dan bestellen we dat direct. Aarzelt u niet, we zijn ervoor om te zorgen dat uw keuken perfect voldoet! We willen graag enthousiaste klanten, en dus staan we voor u klaar.

Uw keuken kopen in vertrouwen

Het moge duidelijk zijn dat een keuken kopen meer inhoudt dan een mooi verhaal bij de verkoop. Juist de daaropvolgende processen zijn van cruciaal belang om uw keuken of badkamer compleet te leveren en perfect te plaatsen. Daarom werken wij als DB KeukenGroep enkel met eigen medewerkers in al deze processen, om zo de kwaliteit en betrouwbaarheid hoog te houden. Met als uiteindelijke doel om de hoogst mogelijke klanttevredenheid te bereiken. Meer weten over DB KeukenGroep? U kunt op onze website meer lezen over onze historie, visie en unieke pluspunten. Of maak kennis met alle medewerkers van DB KeukenGroep! Natuurlijk bent u van harte welkom in onze showrooms om vrijblijvend advies te krijgen. 

Bij ons kiest u voor:

  • Montage in héél Nederland door eigen vakmensen
  • 10 jaar garantie op onze montage
  • Hoogste tevredenheid: 1555 klanten geven ons gemiddeld een 9,7 Qasa.nl
  • Transparante nettoprijzen
  • De kracht van een familiebedrijf, al meer dan 25 jaar
  • Alle processen in eigen beheer
Button afspraak is afspraak